NESCAFÉ, İstanbul Coffee Festival sırasında SCA-Speciality Coffee
Association
(Nitelikli Kahve Birliği) tarafından Dünya Barista Şampiyonası’nın Türkiye
ayağı için düzenlenen Barista Şampiyonası’da kahve çekirdeği sponsorluğunu
üstlendi. Şampiyona boyunca, beş kategoride hazırlanacak deneysel ve uzmanlık
gerektiren kahvelerde, baristalar NESCAFÉ’nin sağladığı yüksek kaliteli kahve
çekirdeklerini kullanacak.
İstanbul Coffee Festival, 21-24 Eylül
tarihleri arasında KüçükÇiftlik Park’ta kahveseverleri ağırlıyor. Festival
alanını ziyaret edenler, Türkiye’nin en iddialı ve en yetenekli baristalarının
hünerlerini sergileyeceği Türkiye Barista Şampiyonası’nı izleme fırsatı da
bulacak. Baristaların kahve hazırlama sürecinin farklı aşamalarına yönelik
uzmanlıklarını sergileyecekleri şampiyonanın kahve çekirdekleri NESCAFÉ tarafından
sağlanacak.
NESCAFÉ’nin sağladığı
yüksek kaliteli kahve çekirdekleriyle özel lezzetlerin ortaya çıkacağı şampiyona
kategorileri şöyle:
·
Kahve Kavurma Şampiyonası: Yarışma, kavurma
öncesi hazırlık, kavurma süreci ve değerlendirmeden oluşan üç aşamada
gerçekleştirilecek.
·
Barista Şampiyonası: Yarışmacılar 15
dakikalık süre içerisinde jüriye bir espresso, bir sütlü içecek bir de kendi
imzalarını taşıyan bir içecek sunacak.
·
Kahve Demleme Şampiyonası: İki türlü
yarışmanın final turunda yarışmacıların 10 dakikalık süre içinde kahvelerini
sunma ve hazırlama süreçleri jüri tarafından değerlendirilecek.
·
Latte Art Şampiyonası: Yarışma
hazırlık, yarı final ve finalden oluşan üç turda gerçekleştirilecek.
·
Cezve/İbrik Şampiyonası: Yarışmacılar
kahvelerini ve hazırlama yöntemlerini jürinin beğenisine sunacak.
NESCAFE’nin hikayesi, 1930
yılında Brezilya Hükümeti’nin Nestlé’ye başvurması ile başladı. Nestlé’nin
mucitlerinden Max Morgenthaler, ekibiyle, kahvenin doğallığını koruyarak sadece
su eklenmesiyle kaliteli bir fincan kahve yapabilmenin yolunu aradı. İsviçre
laboratuarlarında tam 7 yıl süren uzun araştırmalar sonunda cevabı buldular. Bu
yeni ürüne “Nestlé” ve “Café” kelimelerinin birleşmesinden oluşan “Nescafé”
ismi verildi. İlk defa 1938’de İsviçre’de satışa sunulan Nescafé, bugün dünyada
150’den fazla ülkede satılıyor ve her saniyede 5500 fincandan fazla Nescafé
içiliyor. Sürekli gelişen yenilikçi teknoloji ile özenle seçilmiş kahve
çekirdeklerinden üretilen Nescafé, Türkiye’de ve dünyada milyonlarca
tüketicinin ilk tercihi. Türkiye’de çözünebilir kahve pazarının lider markası
olan Nescafé; Nescafé Gold, Nescafé 3ü1 Arada, Nescafe Xpress, Nescafé Classic ve
daha pek çok ürünü ve Nescafé Dolce Gusto gibi yenilikçi kahve makine sistemleri
ile milyonlarca tüketiciye eşsiz bir kahve deneyimi sunuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder