22 Eylül 2017 Cuma

İstanbul Coffee Festival’de Barista Şampiyonası’nın kahve çekirdekleri NESCAFÉ’den...

NESCAFÉ, İstanbul Coffee Festival sırasında SCA-Speciality Coffee Association
(Nitelikli Kahve Birliği) tarafından Dünya Barista Şampiyonası’nın Türkiye ayağı için düzenlenen Barista Şampiyonası’da kahve çekirdeği sponsorluğunu üstlendi. Şampiyona boyunca, beş kategoride hazırlanacak deneysel ve uzmanlık gerektiren kahvelerde, baristalar NESCAFÉ’nin sağladığı yüksek kaliteli kahve çekirdeklerini kullanacak.

İstanbul Coffee Festival, 21-24 Eylül tarihleri arasında KüçükÇiftlik Park’ta kahveseverleri ağırlıyor. Festival alanını ziyaret edenler, Türkiye’nin en iddialı ve en yetenekli baristalarının hünerlerini sergileyeceği Türkiye Barista Şampiyonası’nı izleme fırsatı da bulacak. Baristaların kahve hazırlama sürecinin farklı aşamalarına yönelik uzmanlıklarını sergileyecekleri şampiyonanın kahve çekirdekleri NESCAFÉ tarafından sağlanacak.
NESCAFÉ’nin sağladığı yüksek kaliteli kahve çekirdekleriyle özel lezzetlerin ortaya çıkacağı şampiyona kategorileri şöyle:
·      Kahve Kavurma Şampiyonası: Yarışma, kavurma öncesi hazırlık, kavurma süreci ve değerlendirmeden oluşan üç aşamada gerçekleştirilecek.
·      Barista Şampiyonası: Yarışmacılar 15 dakikalık süre içerisinde jüriye bir espresso, bir sütlü içecek bir de kendi imzalarını taşıyan bir içecek sunacak.
·      Kahve Demleme Şampiyonası: İki türlü yarışmanın final turunda yarışmacıların 10 dakikalık süre içinde kahvelerini sunma ve hazırlama süreçleri jüri tarafından değerlendirilecek.
·      Latte Art Şampiyonası: Yarışma hazırlık, yarı final ve finalden oluşan üç turda gerçekleştirilecek.
·      Cezve/İbrik Şampiyonası: Yarışmacılar kahvelerini ve hazırlama yöntemlerini jürinin beğenisine sunacak.

NESCAFE’nin hikayesi, 1930 yılında Brezilya Hükümeti’nin Nestlé’ye başvurması ile başladı. Nestlé’nin mucitlerinden Max Morgenthaler, ekibiyle, kahvenin doğallığını koruyarak sadece su eklenmesiyle kaliteli bir fincan kahve yapabilmenin yolunu aradı. İsviçre laboratuarlarında tam 7 yıl süren uzun araştırmalar sonunda cevabı buldular. Bu yeni ürüne “Nestlé” ve “Café” kelimelerinin birleşmesinden oluşan “Nescafé” ismi verildi. İlk defa 1938’de İsviçre’de satışa sunulan Nescafé, bugün dünyada 150’den fazla ülkede satılıyor ve her saniyede 5500 fincandan fazla Nescafé içiliyor. Sürekli gelişen yenilikçi teknoloji ile özenle seçilmiş kahve çekirdeklerinden üretilen Nescafé, Türkiye’de ve dünyada milyonlarca tüketicinin ilk tercihi. Türkiye’de çözünebilir kahve pazarının lider markası olan Nescafé; Nescafé Gold, Nescafé 3ü1 Arada, Nescafe Xpress, Nescafé Classic ve daha pek çok ürünü ve Nescafé Dolce Gusto gibi yenilikçi kahve makine sistemleri ile milyonlarca tüketiciye eşsiz bir kahve deneyimi sunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder