Farklı aroma ve lezzete sahip üçüncü nesil kahveler, ülkemizde de
vazgeçilmez oldu. Artık kahve severler
farklı çeşitte hazırlanmış kahve çeşitlerini denemekten büyük keyif alıyor. Türkiye’de
2012-2013 döneminde kişi başına 595 gram olan kahve tüketimi, 2015-2016’da 920
grama ulaştı.
Dünya çapında
70'den fazla ülkede üretilen kahveyi, tarih boyunca her toplum kendi kültürüne
göre yorumlamış, ortaya binlerce farklı aroma ve lezzette kahve çıkmıştır. Öyle
ki kahve tadım uzmanları, kahvenin özelliklerini ve tadımsal yönlerini
belirlemek için kendi dillerini bile geliştirmişlerdir. Artık bugün hemen
herkesin damak zevkine göre kahve bulmak mümkün. Hayatımızın vazgeçilmezi
haline gelen kahve ülkemizde de yalnızca, bol köpüklü Türk kahvesinden ibaret
değil.
Kahvede yüzlerce çeşit aroma var
Cofee Gutta Genel
Müdürü Kamber Çal, kahve sektörünün son dönemde tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de
de önemli bir gelişme gösterdiğini söyledi. Kahve sevenlerin farklı çeşitte
hazırlanmış kahve çeşitlerini denemekten büyük keyif aldığını belirten Çal, “Kahve
de şarap gibi bir kültüre sahip. Son yıllarda ülkemizde de duyulmaya başlanan üçüncü
nesil kahve akımı, kahvenin ticari bir üründen ziyade gurme bir ürün olması
fikrine dayanıyor. Artık kahveler de yöresi ve çiftlikleri ile anılmaya
başlıyor. Kahvenin hazırlanışına, dolayısı ile kahveyi hazırlayan kişilere ve
onların eğitimlerine de en az kahvenin kalitesi kadar önem veriliyor. Kahve
yüzlerce çeşit aroma tadı ile de lezzetli bir içecek. Bu özellikleri ile üçüncü
nesil kahvecilik ülkemizde vazgeçilmez olan çayın tahtını zorlayacak” dedi.
Son zamanlarda
sıklıkla düzenlenen “coffee cupping” organizasyonlarıyla kahve severlerin bir
araya gelerek farklı kahve çekirdeklerini deneyimleme fırsatı bulduğunu hatırlatan
Çal, “Farklı kahve çekirdekleri demlenerek aroma, koku, asidite, gövde gibi
farklı kriterlerle değerlendirilir. Kahvenin yetiştiği iklim, coğrafya ve
toprak özellikleriyle gelişen ve kavurma esnasında farklılaşan koku ve aromalar
analiz edilir. Kahve aromalarını değerlendirmek üzere hazırlanan ‘kahve tadım çarkı’ ile meyvemsi,
odunsu, limoni, baharatlı gibi onlarca farklı aroma kriterine göre
değerlendirilmeye çalışılır” diye konuştu.
“Kahvenin Rotası” mottosuyla
yola çıkan Coffee Gutta, iyi ve taze kahve hareketinin öncüsü olarak dikkat
çekiyor. Dünyanın farklı yörelerinde yetiştirilmiş kahve çekirdeklerini kendi
harmanlayıp, kahve severler ile şubelerinde buluşturuyor.
Coffee Gutta, 3. nesil kahve akımının en önemli temsilcilerinden. Kahvenin tadını standardize etmeden, yöresi ve çiftliklerindeki kendi özelliklerini ortaya çıkarmayı hedefliyor. Coffee Gutta, single orgin kahveleri özel demleme teknikleriyle Türk müşterisinin damak tadına sunuyor. 2014 yılında “Kahvenin Rotası” sloganıyla kahve sektörüne hızlı bir giriş yapan Coffee Gutta, dünyanın en özel coğrafyalarından getirilen kahve çekirdeklerini özel demleme teknikleri ile hazırlayarak, kişiye özel sunumuyla dikkat çekiyor.http://www.coffeegutta.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder