Starbucks,
Dünya Otizm Farkındalık Ayında Otizmli Çocuklar için #KalbiniPaylaşıyor!
Starbucks, Dünya Otizm Farkındalık Ayı kapsamında yeni
bir projeye imza atarak herkesi otizmli çocuklar için #Kalbini Paylaşmaya davet
ediyor.
Ülkemizde her 68 çocuktan biri otizm ile dünyaya
geliyor. Buna rağmen Türkiye’deki her 10 kişiden 7’si otizmi ve belirtilerini
bilmiyor.
2015 yılında GFK Türkiye sponsorluğunda Tohum Otizm
Vakfı için yapılan “Türkiye’deki Bireylerin Otizm Algısı ve Bilgi Düzeyi”
araştırması sonucunda araştırmaya katılanların yalnızca %29’unun otizmi duydukları sonucu ortaya çıkarken, otizmin
tedavisinin nasıl olacağına ilişkin soruya ise %73 oranında herhangi bir fikrim
yok cevabı veriliyor. Erken tanı ve eğitim otizmin tek tedavisi olmasına
rağmen, araştırmaya katılanlar otizmin tedavisinde kullanılan temel yöntemin
hastanede tedavi olduğunu belirtiyorlar.
Türkiye’de otizm farkındalığının geliştirilmesi gereken
bir konu olduğunun bilinciyle Starbucks 2009 ‘dan beri Tohum Otizm Vakfı ile
birlikte otizmde farkındalığı arttırmak için projeler yapıyor. Starbucks ve
TOV, bu yıl hayata geçirdikleri #KalbiniPaylaş kampanyası ile otizmin ne
olduğunu ve belirtilerini anlatmayı hedefliyor.
Starbucks herkesi #KalbiniPaylas hareketine
katılarak otizm konusunda farkındalık yaratmaya ve tüm Türkiye’nin bu konuda
bilinçlenmesine destek olmaya çağırıyor. Kampanyaya destek vermek isteyen
herkes kalbinipaylas.com web sitesini ziyaret ederek sosyal medya hesaplarından
otizmin belirtilerini paylaşmaya ve çevresindekileri otizm konusunda bilinçlendirip
farkındalık elçisi olmaya davet ediyor.
Dünyada otizmin rengi maviden esinlenilerek mavi
kalplerle simgeleştirilen kampanyanın amacı mümkün olduğunca çok kişiye otizmin
ve belirtilerinin ne olduğunu anlatmak. Otizmin ve belirtilerinin bilinirliğinin
yaygınlaşması, erken tanı ve sürekli eğitimin artması ile otizmli bireylerin
topluma kazandırılması hedefleniyor.
Otizmli
Çocuklarımız Starbucks Favorilerini Seçti
Starbucks’ın lezzetli tatlıları arasından
favorilerini belirleyen otizmli çocuklarımız en çok Bella Vista, Misto Cookie,
Starbucks Brownie, Limonlu Cheesecake ve Very Berry Muffin’i sevdi.
Starbucks #KalbiniPaylaş kampanyası kapsamında,
1-3 Nisan tarihlerinde, çocuklarımızın favorilerin de aralarında bulunduğu tüm
tatlıların gelirini otizmde farkındalığı arttırmak için gerçekleştirilen
projelerde kullanılmak üzere Tohum Otizm Vakfı’na bağışlıyor.
Detaylı bilgi
için: www.kalbinipaylas.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder